Algemene voorwaarden

Service & Contact @TouchLebbeke

Wij hechten veel belang aan een persoonlijke topservice. Niet alleen in onze vestiging maar ook bij onze online dienst.

Heeft u vragen, suggesties of opmerkingen over onze diensten en/of artikels?

E-mail uw bericht naar webshop@touchlebbeke.be of vul ons contactformulier in.

Contact van maandag tot zaterdag

U kunt ook steeds telefonisch contact opnemen met onze verantwoordelijke op +32(0)52 41 13 84 van maandag tot zaterdag tussen 10.00-12.00 en 13.30-18.00 uur.

Naast onze eigen klantenservice kunt u ook, bij klachten, terecht bij het Europees platform voor online geschillenoplossingen

meer info zie https://webgate.ec.europa.eu/odr/  

Bestellen @TouchLebbeke.be

Artikels bestellen bij touchlebbeke.be gaat heel makkelijk, dit kunt u 24 uur per dag, 7 dagen per week doen. Hier vindt u de te nemen stappen:

Alle producten die u ziet op onze website, kunnen online aangekocht worden. Deze bestelling kan je veilig betalen met bancontact via de beveiligde site van Mollie.

  • kies in shop het gewenste product in de juiste maat
  • klik op bestellen als u het wil bestellen
  • u krijgt een overzicht van uw bestelling in het winkelmandje
  • ga naar de kassa
  • daarna moet u zich aanmelden of registreren
  • vervolgens vult u het factuuradres alsook je leveringsadres in en gaat u akkoord met de algemene voorwaarden
  • daarna komt u bij uw betalingsoverzicht waar het vakje Mollie voor u reeds ingevuld werd
  • klik op “doorgaan met betalen” en u komt op de gekende Mollie betalingssite. Hier kiest u een betaalmiddel
  • na deze betaling ontvangt u een betaalbevestiging van Mollie
  • na het invullen van uw correcte e-mailadres ontvangt u een bevestiging dat wij uw bestelling goed hebben ontvangen.

Uw bestelling wordt bij ons zo spoedig mogelijk ingepakt en verzonden naar uw opgegeven leveringsadres. Wij voorzien een levertermijn van ongeveer 2 werkdagen.

Wanneer de door u bestelde producten, op hetzelfde moment in de winkel worden verkocht, krijgt de verkoop in de fysieke winkel voorrang. Pas wanneer u een bevestigingsmail van verzending heeft ontvangen, zijn de artikels definitief van u. Wanneer producten niet meer voorradig zijn, ontvangt u hierover een mail. Wij storten het door u betaalde bedrag dan zo snel mogelijk terug.

Kan ik een cadeaubon bestellen via de webshop?

U kan online cadeaubonnen aankopen voor een minimumbedrag van 20 € en maximum 500 €. Deze cadeaubonnen kunnen gebruikt worden bij aankoop in onze fysieke winkel te Lebbeke of in onze online shop www.touchlebbeke.be.

Een verpakte cadeaubon. Na de online aankoop sturen wij per post een mooi verpakt doosje met cadeaubon naar het opgegeven adres.

opgelet: u kan geen product (kleding, lederwaren, accessoires, …) tegelijk met een cadeaubon in een winkelmandje leggen en aankopen. Deze moeten steeds afzonderlijk worden aangekocht en betaald.

bij aankoop van een cadeaubon kan geen waardebon of andere cadeaubon in mindering worden gebracht, dit kan enkel bij aankoop van producten.

Veilig betalen @TouchLebbeke.be

Gemakkelijk en veilig betalen

Bij Touch Lebbeke vinden we veilig winkelen belangrijk. Daarom hebben wij onze website beschermd met de modernste technieken en kiezen we ervoor om alleen veilige betaalmethodes te gebruiken.

Dankzij de beveiligde SSL-verbinding van onze partner MOLLIE loop je geen enkel risico. Daarnaast is de online betaling ook heel eenvoudig. Heb je toch problemen dan kan je steeds beroep doen op onze klantenservice.

Betalen met Bancontact/Mister Cash of Maestro

Kies je voor deze betaalmethode, dan hoef je enkel uw kaartnummer en vervaldatum in te vullen en je wordt automatisch naar de vertrouwde site van jouw bank geleid.

Betalen met de bancontact app

De Bancontact app is een gratis applicatie die je op je smartphone of tablet kan downloaden. Hiervoor heb je wel een camera nodig op je toestel. Opgelet, je kan enkel een betaling uitvoeren met de app voor een bedrag van min €0.02 en maximum €250.00 per betaling.

 Snelle en veilige BPOST verzending door Touch Lebbeke

Wij verzenden onze pakketten via onze partner bpost.

Wij bieden momenteel drie methodes aan:

  1. Ophalen in één van onze filialen
    Deze verzendmethode is gratis
  2. Thuis bezorgen of op het werk
    Deze verzendmethode is gratis vanaf een bedrag van 90 EUR, Onder de 90 EUR rekenen wij een verzendkost aan van 5 à 7 EUR voor verzendingen binnen België. De meeste pakketten worden binnen de 2 werkdagen geleverd.
  3. Afhaling in postkantoor of postpunt
    Deze verzendmethode is ook gratis vanaf een bedrag van 90 EUR, onder de 90 EUR rekenen wij een verzendkost aan van 5 à 7 EUR

retourneren

Kan ik een artikel terugzenden ?

U kan uw bestelling retourneren in de winkel te Lebbeke binnen de 14 dagen na levering van het product. U kunt uw retour eerst telefonisch aankondigen, bij onze klantenservice op nummer (+32) 52 41 13 84, of via mail naar webshop@touchlebbeke.be

Uw retour dient binnengebracht te worden:

Touch bvba, Stationsstraat 28 te 9280 Lebbeke. 

U brengt de producten terug in de originele en onbeschadigde verpakking, samen met alle toebehoren en factuur.

Zullen in geen geval worden teruggenomen:

  • Gedragen/gewassen kleding of gebruikte accessoires
  • Beschadigde artikels
  • Kleding waarvan toebehoren ontbreken
  • lederwaren waarvan de oorspronkelijke verpakking werd beschadigd.
  • artikelen die op maat van de klant zijn gemaakt

Deze voorwaarden van herroeping van de bestelling en het vermelde retouradres gelden enkel voor producten aangekocht in de webshop.

Hoe gebeurt de terugbetaling van het geretourneerd product ?

Gelieve bij de aankondiging van uw retour via e-mail of op de teruggestuurde factuur uw bankrekeningnummer te noteren waarop we de terugstorting mogen doen. Het door u betaalde bedrag wordt uiterlijk binnen de 14 dagen wordt teruggestort.  lees hier onze algemene voorwaarden

reserveren

Wat houdt een reservatie juist in ?

Alle producten die u in onze online shop terugvindt, kan u ook reserveren in onze fysieke winkel te Lebbeke.

Ziet u een leuk product in onze online shop, maar u zou dit eerst willen komen passen of bekijken, dan kan u dit product reserveren.  Dit artikel wordt voor u dan maximaal 3 dagen in reservatie gehouden.  Na deze 3 dagen wordt het product terug in verkoop aangeboden.

Artikelen met korting (solden) kunnen niet gereserveerd worden. Bovendien zal het onmogelijk zijn om enkele dagen voor de start van een solden- of braderijperiode artikelen te reserveren.

Moet ik een voorschot betalen voor deze reservatie ?

U dient hiervoor geen voorschot te betalen.

Wat gebeurt er met mijn reservatie als ik niet tijdig langskom ?

Nadat u de reservatie online gemaakt hebt, houden wij het gevraagde product 3 dagen opzij voor u. Indien u niet binnen deze termijn langskomt, wordt dit product door ons opnieuw in de winkel aangeboden.

Hoe maak ik een reservatie in de online shop ?

  • kies in shop het gewenste product in de juiste maat
  • klik op reserveren als u dit product in onze fysieke winkel wil komen bekijken of passen
  • u krijgt een overzicht van uw reservaties in het reservatiewinkelmandje
  • ga naar de kassa
  • daarna moet je je aanmelden of registreren
  • u komt dan in het veld om eventueel nog opmerkingen in verband met uw reservatie toe te voegen. Vergeet niet de goedkeuring van de algemene voorwaarden te aanvaarden. Daarna gaat u verder met uw reservatie.
  • u komt dan in uw definitieve bevestigingsscherm. Hier dient u de reservatie nogmaals te bevestigen.
  • nadien krijgt u van ons per e-mail een bevestiging van uw reservatie, met daarin een link waar u altijd opnieuw uw reservatie kan bekijken. 
  • zodra het gereserveerde product in onze winkel ter beschikking is, wordt per e-mail hiervan verwittigd.  Indien u een gsm-nummer achterliet bij uw reservatie, wordt u ook per sms hiervan op de hoogte gebracht.

Wanneer de door u gereserveerde artikels, op hetzelfde moment in de winkel worden verkocht, krijgt de verkoop in de fysieke winkel voorrang. Indien dit het geval is, sturen wij u alsnog een mail om dit te melden.

Algemene vragen

Zijn de artikels online dezelfde als in de winkel ?

Onze online shop is een grote weergave van onze artikelen die we in onze fysieke winkel verkopen. Er zijn enkele merken die niet online aangeboden worden, om een volledig beeld van ons aanbod te hebben kan u best langskomen in onze winkel.

Is er een prijsverschil tussen de prijzen in de winkel en de webshop ?

De prijzen in de webshop zijn dezelfde als de prijzen in de winkel.

Hoe nauwkeurig zijn de foto’s op de website ?

Wij gebruiken de foto’s die ons aangeboden werden door onze leveranciers en dit van alle producten. De kleur die op het scherm van uw computer getoond wordt, kan verschillen vertonen met de werkelijke kleur van het artikel. Wij doen er echter alles aan om onze producten zo goed mogelijk in beeld te brengen zodat u als klant voldoende informatie krijgt.

Wat als artikels niet meer in voorraad zijn?

Wanneer de door u bestelde artikels, op hetzelfde moment in de winkel worden verkocht, krijgt de verkoop in de fysieke winkel voorrang. Pas wanneer u een bevestigingsmail van verzending heeft ontvangen, zijn de artikels definitief van u. wanneer producten niet meer voorradig zijn, ontvangt u hierover een mail. Wij storten het door u betaalde bedrag dan zo snel mogelijk terug.

Er ontbreekt een artikel in mijn bestelling ?

Contacteer dan binnen de 7 dagen na ontvangst van uw producten onze klantendienst via mail, webshop@touchlebbeke.be  of telefonisch (+32) 52 41 13 84, met vermelding van uw ordernummer, uw klantennummer en het probleem.

Er is iets mis met een artikel van mijn bestelling.

Voordat onze producten worden verstuurd, worden ze onderworpen aan een strenge kwaliteitscontrole. Indien er toch een probleem is, gelieve dan met ons contact op te nemen via mail, webshop@touchlebbeke.be  of telefonisch op nummer (+32) 52 41 13 84. Dit met vermelding van uw ordernummer, uw klantennummer en het probleem.

Hoe en wanneer kan ik de onlineshop Touch Lebbeke contacteren ?

U kan een mail sturen naar webshop@touchlebbeke.be

U kan ons telefonisch bereiken op (+32) 52 41 13 84 tijdens de volgende openingsuren:

Maandag tot zaterdag van 10u00-12u00 – 13u30 tot 18u00

Zon- en feestdagen gesloten.

algemene voorwaarden

De koper heeft bij een online aankoop het recht om zijn/haar aankoop te herroepen, zonder betaling van een boete en zonder opgave van het motief, binnen de 14 kalenderdagen vanaf de dag die volgt op de levering van het artikel. De rechtstreekse kosten voor de terugzending vallen ten laste van de koper.

Artikel 1 – Identiteit van de ondernemer

Touch bvba

Stationsstraat 28 te 9280 Lebbeke

Telefoonnummer: (+32) (0) 52 41 13 84

E-mailadres: webshop@touchlebbeke.be

Website www.touchlebbeke.be

Ondernemingsnummer: BE 0426.617.282

RPR Gent, afdeling Dendermonde

Artikel 2 – Algemene bepalingen

Koper: iedere natuurlijke persoon of rechtspersoon die met Touch bvba in een contractuele relatie van welke aard dan ook staat of komt te staan. Eenieder die krachtens het bepaalde in artikel 1123 en volgende van het Burgerlijk Wetboek onbekwaam is verklaard, mag onder geen beding aankopen verrichten op de website.

Aanbod of producten: de online verkoop van bepaalde goederen via de site door de ondernemer op het grondgebied België.

Ondernemer: Touch bvba , de rechtspersoon die producten en/of diensten op afstand aan de consument aanbiedt.

Artikel 3 – Toepasselijkheid

  1. Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op elk aanbod van de ondernemer en op elke tot stand gekomen overeenkomst op afstand tussen ondernemer en consument.
  2. Voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten, wordt de tekst van deze algemene voorwaarden aan de consument beschikbaar gesteld. Indien dit redelijkerwijs niet mogelijk is, zal voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten, worden aangegeven dat de algemene voorwaarden bij de ondernemer zijn in te zien en zij op verzoek van de consument zo spoedig mogelijk kosteloos worden toegezonden.
  3. Naast deze algemene voorwaarden kunnen, indien nadrukkelijk aangegeven, aanvullende voorwaarden van toepassing zijn op bepaalde diensten en/of producten. Mochten er tussen de aanvullende voorwaarden en deze algemene voorwaarden verschillen bestaan, dan gelden in beginsel de bepalingen uit de aanvullende voorwaarden boven de algemene voorwaarden, tenzij anders is bepaald.
  4. Touch bvba kan niet aansprakelijk gesteld worden voor hinder of schade ondervonden door het gebruik van internet, meer bepaald door een panne van het systeem, het binnendringen van outsiders of van een virus noch voor eventueel door derden hierop geplaatste of verwerkte informatie of door om het even welk feit dat door de rechtspraak als overmacht wordt aanzien. Touch bvba draagt op geen enkele wijze de aansprakelijkheid door eventuele onrechtstreekse schade.

Artikel 4 – Het aanbod

  1. Elk aanbod staat enkel open voor klanten die woonachtig zijn in de België. De artikelen zijn uitsluitend bestemd voor normaal particulier gebruik
  2. Ondanks het feit dat de catalogus en website met de grootst mogelijke zorgvuldigheid worden samengesteld, is het toch mogelijk dat de aangeboden informatie onvolledig is, materiële fouten bevat of niet up-to-date is.
    Wanneer U specifieke vragen heeft over bijvoorbeeld maten, kleur, beschikbaarheid, leveringstermijn of leveringswijze, verzoeken wij U vooraf contact op te nemen met onze winkel via webshop@touchlebbeke.be of telefonisch op (+32) 052 41 13 84
  3. online bestellingen kunnen geweigerd worden indien het product voor de online betaling reeds in de winkel verkocht is. De koper zal via een e-mail hiervan op de hoogte gesteld worden.
  4. Touch bvba is gerechtigd om –zonder opgave van redenen bestellingen te weigeren, de leveringstermijnen aan te passen, de leveringen te splitsen, dan wel andere voorwaarden te verbinden aan de levering.

Artikel 5 – De prijs

  1. De ondernemer heeft echter het recht de prijzen die voorkomen op de webshop aan te passen indien omstandigheden onafhankelijk van haar wil de kostprijs van de producten doet stijgen zoals o.m. ingeval van verhoging van leverancierskosten, stijging van de lonen, sociale lasten, BTW-tarief, transportkosten, enz. 
  2. Alle vermelde prijzen zijn inclusief BTW 
  3. De prijzen in de webshop zijn dezelfde als die bij ons in de winkel. Dit geldt voor alle producten.  
  4. In het kader van een commercieel evenement of actie kan de ondernemer op bepaalde dagen een korting of gratis geschenk geven bij aankoop van producten, enkel in de fysieke winkel of webshop. Dit wordt steeds duidelijk gecommuniceerd.

Artikel 6 – De overeenkomst

  1. De overeenkomst komt, onder voorbehoud van het bepaalde in lid 4, tot stand op het moment van aanvaarding door de consument van het aanbod en het voldoen aan de daarbij gestelde voorwaarden.
  2. Een overeenkomst komt tot stand op het moment dat een orderbevestiging aan de koper is overhandigd per e-mail naar het door de koper opgegeven e-mailadres.
  3. Indien de overeenkomst elektronisch tot stand komt, treft de ondernemer passende technische en organisatorische maatregelen ter beveiliging van de elektronische overdracht van data en zorgt hij voor een veilige webomgeving. Betalingen gebeuren via het gekende en beveiligde betalingsplatform van Mollie.
  4. De ondernemer kan zich – binnen wettelijke kaders – op de hoogte stellen of de consument aan zijn betalingsverplichtingen kan voldoen, alsmede van al die feiten en factoren die van belang zijn voor een verantwoord aangaan van de overeenkomst op afstand. Indien de ondernemer op grond van dit onderzoek goede gronden heeft om de overeenkomst niet aan te gaan, is hij gerechtigd gemotiveerd een bestelling of aanvraag te weigeren of aan de uitvoering bijzondere voorwaarden te verbinden.

Artikel 7 – betaling

De betaling van de online aankoop gebeurt via het beveiligde betalingsplatform van Mollie. Nadat een betaalmiddel (Bancontact) geselecteerd wordt, komt de koper terecht op de beveiligde website van Mollie. Meteen na de betaling ontvangt de koper een bevestiging van de betaling door Mollie.

Er kan ook betaald worden door middel van een bankoverschrijving.  De koper ontvangt na de bestelling een bericht met de nodige bankgegevens en te noteren referentie.  De betaling via bankoverschrijving moet door de ondernemer ontvangen worden uiterlijk binnen de 3 werkdagen na datum van bestelling.  De ondernemer behoudt zich het recht voor, na deze termijn van 3 werkdagen, de bestelde goederen weer te koop aan te bieden.

Artikel 8 – verzending, levering en afhaling

  1. De levering van de producten gebeurt door Bpost, op het leveringsadres dat door de koper werd opgegeven via de bpost shipping manager.
  2. De ondernemer neemt de verbintenis op zich om de producten binnen België te leveren op de door de klant in de bpost shipping manager gekozen leveringsdatum, uitgezonderd bij betaling via bankoverschrijving waarbij pas tot verzending kan overgegaan worden ten vroegste op de dag van ontvangst van de betaling op de bankrekening. Partijen aanvaarden evenwel dat de leveringstermijn ingevolge uitzonderlijke omstandigheden langer kan zijn dan de in bpost shipping manager gekozen datum (leveringen in België). De ondernemer is niet aansprakelijk indien de leveringstermijn overschreden wordt door toedoen van de vervoerder, evenmin bij verlies van de producten of bij staking. De producten worden op risico van de koper verzonden.  De koper is op de hoogte van de transportrisico’s en dient vragen in dat verband te richten aan de vervoerder.  Partijen aanvaarden evenwel dat de leveringstermijn binnen België, ingevolge uitzonderlijke omstandigheden langer kan zijn dan de maximale leveringstermijn van 30 dagen.
  3. Bij levering/afhaling van de aangekochte producten in de fysieke winkel te Lebbeke, dient een geldig identiteitsbewijs te worden voorgelegd. De ondernemer behoudt zich het recht voor om bij gebreke aan een geldig identiteitsbewijs de producten niet te overhandigen.

verzendkosten:

  • Leveringen binnen België: gratis vanaf een aankoopbedrag van 90 € (incl. BTW), indien aankoopbedrag lager is dan 90 € (incl. BTW): 5 à 7€ (België).
  • Levering op zaterdag (enkel België): extra 2 € 

Artikel 9 – Herroepingsrecht

  1. Conform art. VI.45-50 van het Wetboek van Economisch Recht, heeft de consument bij aankoop van producten de mogelijkheid de overeenkomst zonder opgave van redenen te ontbinden gedurende 14 dagen. Deze bedenktermijn gaat in op de dag na ontvangst van het product door de consument.
  2. Tijdens de bedenktijd zal de consument zorgvuldig omgaan met het product en de verpakking. Hij zal het product slechts in die mate uitpakken of gebruiken voor zover dat nodig is om te kunnen beoordelen of hij het product wenst te behouden. Indien hij van zijn herroepingsrecht gebruik maakt, zal hij het product met alle geleverde toebehoren en in de originele staat en onbeschadigde verpakking aan de ondernemer retourneren. Bij schoendozen is het belangrijk dat ze onbeschadigd aankomen. 
  3. Een retour dient door de consument aangekondigd te worden ofwel telefonisch op nummer (+32) (0) 52 41 13 84 of via e-mail naar webshop@touchlebbeke.be .
  4. De consument kan bij terugzending gebruikmaken van het “modelformulier voor herroeping”.  Dit formulier kan de consument hier
  5. De consument dient de producten terug brengen bij: Touch bvba, Stationsstraat 28 te 9280 Lebbeke. 
  6. Volgende producten zullen in geen geval teruggenomen worden:
  • Beschadigde artikels
  • Kleding waarvan toebehoren ontbreken
  • lederwaren waarvan de oorspronkelijke verpakking werd beschadigd.
  • artikelen die op maat van de klant zijn gemaakt
  • Gedragen/gewassen kleding of gebruikte accessoires
  1. De terugbetaling zal zo spoedig mogelijk, doch uiterlijk binnen de 14 dagen na ontvangst van de geretourneerde aankoop, gebeuren door middel van een bankoverschrijving op het rekeningnummer dat door de consument bezorgd wordt aan Touch bvba via e-mail of te zoals schriftelijk genoteerd wordt op de teruggestuurde aankoopfactuur.  Enkel het werkelijk betaalde bedrag van het teruggestuurde product wordt terugbetaald (uitgezonderd de extra kost voor zaterdaglevering). 
  2. Deze voorwaarden van herroeping van de bestelling en het vermelde retouradres gelden enkel voor producten aangekocht in de webshop.

Artikel 10 – Conformiteit en Garantie

  1. De ondernemer staat er voor in dat de producten voldoen aan de overeenkomst, de in het aanbod vermelde specificaties, aan de redelijke eisen van deugdelijkheid en/of bruikbaarheid en de op de datum van de totstandkoming van de overeenkomst bestaande wettelijke bepalingen en/of overheidsvoorschriften.
  2. Een door de ondernemer verstrekte garantie doet niets af aan de wettelijke rechten en vorderingen die de consument op grond van de overeenkomst tegenover de ondernemer kan doen gelden.
  3. Op alle producten geldt een garantie van 2 jaar vanaf de levering van de producten. Partijen aanvaarden dat de aard van de producten geen wettelijk vermoeden kan verantwoorden dat gebreken aan overeenstemming vermoed worden te hebben bestaan op het tijdstip van levering (in de zin van art. 1649quater, §4 B.W.). Gebreken die veroorzaakt worden door ongelukken, nalatigheid of verkeerd gebruik (door de gebruiker zelf of door derden), vallen niet onder de garantie en zijn dusdanig geen gebrek aan overeenstemming.
  4. Het beroep op de garantie dient te gebeuren door het binnenbrengen van de producten (die droog, hygiënisch en proper moeten zijn) in de fysieke winkel van Touch bvba te Lebbeke, België, of door de terugzending van de producten door de gebruiker samen met het aankoopbewijs naar het volgende retouradres: Touch bvba, Stationsstraat 28 te 9280 Lebbeke. Voorafgaandelijk dient de gebruiker de ondernemer hiervan op de hoogte te brengen, hetzij schriftelijk naar bovenstaand adres, hetzij telefonisch op nr. (+32) (0) 52 41 13 84, hetzij per e-mail naar webshop@touchlebbeke.be , met vermelding van het probleem, alsook artikel, merk, enz.
  5. De gebruiker dient op een goed zichtbare wijze aan te duiden waar het artikel een gebrek vertoont. De garantiedienst van de ondernemer zal vervolgens contact opnemen met de leverancier van de producten, die een beslissing neemt of een gebrek bestaat aan de producten die binnen de garantie valt. Indien dit niet het geval is, zullen de producten onhersteld worden terugbezorgd aan de gebruiker.

Artikel 11 – Klachtenregeling

  1. De koper is verplicht de producten onmiddellijk na ontvangst nauwkeurig te inspecteren. Klachten van de koper, die betrekking hebben op gebreken aan het product of de levering, die uiterlijk waarneembaar zijn, moeten door de koper binnen 14 dagen na levering, aan Touch bvba gemeld worden. Dit kan hetzij schriftelijk op adres van de onderneming, hetzij telefonisch op nr. (+32) (0) 52 41 13 84, hetzij per e-mail (webshop@touchlebbeke.be ).
  2. Bij de ondernemer ingediende klachten worden binnen een termijn van 14 dagen gerekend vanaf de datum van ontvangst, beantwoord. Als een klacht een voorzienbaar langere verwerkingstijd vraagt, wordt door de ondernemer binnen de termijn van 14 dagen geantwoord met een bericht van ontvangst en een indicatie wanneer de consument een meer uitvoerig antwoord kan verwachten

Artikel 12 – Reservatie van goederen.

Alle producten die door de ondernemer online aangeboden worden kunnen ook gereserveerd worden, met uitzondering van artikelen met korting (solden). Gereserveerde producten kunnen gepast of bekeken worden in de fysieke winkel van Touch bvba. Het gereserveerde product wordt bij de ondernemer 5 werkdagen in reservatie gehouden. Na deze 5 dagen, wordt het product terug ter verkoop aangeboden in de webshop en/of fysieke winkel van de ondernemer. 

Artikel 13 – Contractuele wanprestatie

Indien de koper of de verkoper op een aan hem of haar toerekenbare manier zijn verplichtingen niet nakomt, zal een contractuele schadevergoeding verschuldigd zijn begroot op 10% van de waarde van de aangekochte producten, met een minimum van € 50,00.  Tevens zal een rente verschuldigd zijn van 1% per maand tot wanneer de toerekenbare tekortkoming wordt rechtgezet.  Worden in het bijzonder als toerekenbare tekortkomingen beschouwd: niet betaling van de aangekochte producten, niet afhalen van de producten binnen de gestelde termijn etc.

Artikel 14 – Toepasselijk recht en geschillenregeling

Ieder geschil naar aanleiding van de uitvoering of interpretatie van de onder gelding van deze voorwaarden gesloten overeenkomst zal worden beslecht onder de uitsluitende toepassing van het Belgische recht.  Geschillen kunnen uitsluitend voor de territoriaal bevoegde rechtbanken van de zetel van de verkoper worden gevoerd.

Opgemaakt te Lebbeke, 16/01/2020.